Zlot Klubu Ptaków Polskich

Po Zlocie Ptaków Polskich

Za nami historyczny, bo pierwszy, Zlot Klubu Ptaków Polskich 2010!

W dniach 17-19 do Goniądza nad Biebrzę przyjechali Państwo Bocianowie, Czajkowscy, Sowińscy, Wróblewscy oraz wielu innych - Ptasińskich oraz Bioróżnorodnych zarówno z pochodzenia, jak i z wyboru. Łącznie ponad 250 osób – Członków Klubu Ptaków Polskich. Jedynego w swoim rodzaju zrzeszenia Ludzi na pTAK!

Rozpoczęliśmy w piątek 17-go. Wspólna kolacja, prezentacje (m.in. Wisła, królowa polskich rzek,  4 wesela i pogrzeb, czyli jak się kochają ptaki nad Biebrzą), spotkania z autorami, ognisko, akordeon i śpiew do późnych godzin...

Nie dla wszystkich jednak – bo w sobotę pierwsze wyprawy na bagna ruszały o godzinie 4.40! I tak do niedzielnego przedpołudnia Klubowicze i nasi Goście Specjalni z całej Polski, z Holandii, Litwy, Niemiec, USA, Wielkiej Brytanii, albo wędrowali po bagnach podążając za łosiami, bobrami czy stadami wędrownych ptaków, albo spławiali się kajakiem po rzece, albo w którymś z namiotów korzystali z pokazów filmów i prezentacji.

Wśród prowadzących spotykali m.in. Panią Joannę Wierzbicką, Braci Kłosowskich, prof. Macieja Luniaka. Mówiliśmy o rzeczach ciekawych, ważnych i najważniejszych – o ptakach, o Bioróżnorodności, o ochronie życia na Ziemi.

Wszyscy spotykaliśmy się na wspólnych obiadach i kolacjach. W naszej restauracji na pTAK! każdy mógł znaleźć dla siebie coś dobrego: zarówno ci co lubią mięsa, jak i ci co wolą ryby, albo też tylko warzywa. I jeszcze dużo owoców i jeszcze więcej fantastycznych ciast. Sądząc po ilości dokładek – wszystkim BARDZO smakowało! A może to tylko siano rozłożone na podłodze budowało nastrój i apetyt?

Nie sposób zapomnieć wyjątkowego koncertu w sobotni wieczór – zagrali dla nas Orkiestra Świętego Mikołaja oraz Rzeszów Klezmer Band. Prawdziwa eksplozja radości! Szalone węże i farandole wokół sceny i ogniska tylko nielicznych pozostawiły w pozycji siedzącej… (Chociaż wciąż się dziwimy jak to w ogóle było możliwe?)

No i wreszcie, w niedzielę 19-go października 2010 roku, około godziny 13 ułożyliśmy ogromnego bociana - największego ptaka na Ziemi! Tym samy ustanowiliśmy oficjalny Rekord Guinnessa – na chwilę obecną oczekuje na rejestrację, ale to już tylko formalność. Blisko 1350 osób ubranych w czarne, czerwone i białe koszulki z napisem pTAK też Człowiek! ustawiło się w kształcie bociana.

W ten sposób świętowaliśmy Międzynarodowy Rok Bioróżnorodności i naszą więź z Przyrodą!

Nasza impreza tak bardzo się podobała, że być może już za rok spotkamy się na kolejnym Zlocie. Jedno jest pewne - Klub Ptaków Polskich jest wciąż otwarty.

Zapraszamy do wspólnej pracy i zabawy.

Bądźmy na pTAK!

Zanim będziemy za późno.

Dziękujemy wszystkim osobom i instytucjom wspierającym naszą inicjatywę – za wspaniałą postawę na pTAK!

Szczególne podziękowania kierujemy do Burmistrza Goniądza i Wiceburmistrz Moniek, do Starosty Monieckiego, do Zespołów Szkół w Goniądzu i Suchowoli, naszych Partnerów Medialnych – Polskiego Radia Białystok, Radia TOK FM, TVP Białystok oraz sponsora generalnego - Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Dziękujemy naszym wspaniałym Gościom oraz Wolontariuszom – za ich czas, zaangażowanie i entuzjazm.

Prosimy zostańcie z nami – na pTAK!

Zapraszamy do Galerii Ptaków

Relacja z pierwszego zjazdu organizacji ekologicznej Ptaki Polskie zorganizowanego w ramach kampanii edukacyjnej pTAK.
Film - Rekord Guinessa - Ptaki Polskie. Goniądz 19.09.2010

Wybrane adresy internetowe, gdzie można posłuchać lub poczytać o naszym Zlocie i największym bocianie na świecie:

Największy bocian świata

Wiadomości z Białegostoku i regionu

Rekord ustanowiony

Zlot osób o ptasich nazwiskach w Goniądzu

Rekordowy bocian w Goniądzu

To największy bocian na świecie

Rekordowy bocian!

Zlot Ptaków Polskich

Największy bocian na świecie w Goniądzu

Autor: Jacek Karczewski

Źródło: brak

Powiązane artykuły

Ponowienie zapytania ofertowego - noclegi i wyżywienie - 1. cykl szkoleń dla Liderów Regionalnych

12 listopad 2014

Zapytanie ofertowe nr pTAK!3/01/11/2014 dotyczy: usługi w zakresie zapewnienia noclegów, wyżywienia i cateringu podczas pierwszego cyklu szkoleń organizowanego dla Liderów i Edukatorów Regionalnych w ramach projektu Bądź na pTAK!

Komunikacja dla Przyrody

03 czerwiec 2014

Jak o niej mówić, żeby chcieli nas słuchać?

Zielonka

21 listopad 2012

Tym razem zapraszamy do lektury niezywkłej opowieści o świecie Zielonek widzianym oczami fotografa - Jacka Wierzejskiego